E-handelsföretaget Naj´s i Kalix tog hjälp av Mirror när företaget skulle bygga sin webbshop. Slutresultatet blev en funktionell och användarvänlig e-handelsbutik, för både säljare och kunder.

Tillsammans med Naj´s ägare, Niklas Johansson har vi skapat en webbutik där främst tre krav skulle uppfyllas:

  • Produkterna skulle kunna presenteras på ett lätthanterligt sätt
  • Betalningssättet måste vara smidigt - det ska vara enkelt att handla
  • Butiken måste vara anpassad för mobilanvändare eftersom andelen mobiltrafik till nätbutiker ökar i snabb takt.

Utöver plattformen Umbraco 7 samt responsiv design, är webbshopen baserad på Umbracos e-handelssystem Tea Commerce.

Hanteringen av betalningar sker via Klarna Checkout, en lösning som går lika bra att använda i mobilen som i datorn.

- E-handel är viktigt för att nå ut till en bredare kundgrupp. Det har varit roligt och spännande att få vara med och skapa webbshopen, jag är mycket nöjd, säger Niklas Johansson.

 Besök Naj`s webbshop

Fakta e-handel

Under det tredje kvartalet 2015 ökade e-handeln med 16 procent jämfört med samma period föregående år.

Var femte konsument som e-handlat under senaste kvartalet har gjort ett avslut från sin mobiltelefon.

Bland den yngre generationen har cirka var tredje person under det senaste kvartalet har handlat med sin telefon.

Bland personer mellan 50-64 år är motsvarande andel sex procent och bland personer 65+ är andelen nio procent.


Källa: http://dhandel.se/rapporter/e-barometern/