Arbetet med den nya varumärkesplattformen tog fart i våras. Ledningsgruppen, tillsammans med medarbetarna, har gjort ett grundläggande arbete med företagets värderingar, vision, mission och strategiska position – ett arbete som ska återspeglas i så väl kommunikation som det visuella.
– Vi på Mirror vill hjälpa fler företag och organisationer att både hantera och generera affärer med hjälp av kreativa, digitala lösningar. Vi har stora tillväxtplaner och att ta fram en ny visuell identitet skapar bra förutsättningar för det arbetet, berättar Jenny Björnfot, Marknadsansvarig på Mirror.
En lekfull symbol för natur, design & kreativitet
Symbolen i logotypen återspeglar Mirrors norrbottniska arv. Formen symboliserar ett dansande norrsken eller ett berg som speglas i havet. Speglingen blir dessutom lite av en lek med företagsnamnet. Symbolen kan också ses som ett svepande penseldrag vilket står för design och kreativitet.
Både form och typsnitt är mjukt – för det är det vi strävar efter att vara. Vi värnar om vår familjära, personliga kultur och vi tar hand om varandra – såväl kollegor som kunder. Det vill vi ska synas.
Den nya logotypen och visuella identiteten rullas nu ut efterhand och kommer framöver kommuniceras i samtliga av våra kanaler och sammanhang.