Då är det dags att uppgradera webbsidan för mobilanvändning. Vi hjälper dig med lösningen.

Den 21 april införde sökjätten Google förändringar avseende sökmotoroptimering på mobilen. Det innebär att webbsidor som är anpassade för mobilen premieras vid sökning. Övriga hamnar längre ned i sökranking. Det kan indirekt leda till minskad försäljning.

Köpresan startar i mobilen

En undersökning i Sverige utförd av analysföretaget Inizio och marknadsföringsbyrån Anarchy & Order visar att 61 procent i åldern 16 - 26 år startar sin köpresa i mobilen. Att bli nedprioriterad i Google i mobilen kan indirekt leda till att försäljningen rasar.

Mobiltelefonen har påverkat sättet att göra affärer. Framtidens konsumenter förväntar sig att deras webbmaterial kan anpassas för mobil användning.

Applikationer i mobilen gör det enkelt att:

  • Hämta information om en vara eller tjänst
  • Handla online
  • Få kontakt med människor/företag över hela världen

Business-to-Business

Många företag vill också anpassa sin webb för business-to-business (B2B) transaktioner. 

En studie genomförd av Forrester Consulting för E-handelsplattformen Hybris visar att mer än hälften av kunderna till de B2B-företag som redan säljer via nätet använder smartphones för att göra research och handla.

– Mobiler har visat sig vara en värdefull kanal för B2B-handel. Företag måste utveckla bra strategier så att kunderna får en sömlös köpupplevelse oavsett om de handlar via nätet, mobiler eller plattor, säger Brian Walker, senior vice president med ansvar för strategi på Hybris.
(Källa: www.ehandel.se)

Vill du finnas med i söktoppen?

Vi hjälper dig att anpassa din webbsida till så kallad responsiv design, en smart och användarvänlig lösning.

Det här är responsiv design

Här kan du läsa mer om mobilvänliga sidor