Den genomgripande tanken bakom vårt koncept för Service Desk är professionell, stabil och effektiv IT-drift i Enterprise-klass – paketerat i ett erbjudande som passar för mindre och medelstora företag.
En nyckel till effektiv drift är att välja komponenter och designa en IT-miljö där hårdvara av väl beprövade modeller kombineras med utvald mjukvara sammansatta till färdiga moduler.
Tillsammans bildar de en väloljad enhet som kommer att låta dig och dina medarbetare jobba effektivt och utan störningar av krånglande IT!
IT-drift kan vara omfattande och komplext beroende på miljö och krav. Ingen kund är den andra lik och alla företag har olika behov och förväntningar. Vissa sanningar gäller emellertid de flesta och därför har vi satt samman ett batteri av tjänster som vi grupperat till fyra olika servicenivåer:
Fullservice och Funktion inriktas mot målet att ha en fast kostnad för IT. Kunden betalar för att IT fungerar, inte för att åtgärda fel. I Fullservice ingår även kostnaden för hårdvara och mjukvara.
Proaktiv och Reaktiv är nivåer som passar företag där man vill hålla nere den fasta kostnaden och kanske ta ett större eget ansvar för underhållet.
Fullservice
Fullservice innebär att vi levererar både utrustning, licenser och drift till fast månadskostnad.
En av de absolut största fördelarna med Fullservice är att kostnaden för IT är tydlig och därför enkel att budgetera, du slipper investeringspucklar och kapitalbindning samt att du vet exakt vad det kostar när du vill utöka med fler anställda.
Hela din installerade Fullservice-miljö övervakas och underhålls löpande för att hållas i god form. Om trassel trots detta inträffar åtgärdas felet snabbt och utan kostnad eftersom Funktion ingår i priset.
Funktion
Nivån Funktion kan enkelt förklaras så att vi kommer överens om vilken utrustning och vilka programvaror/system i din IT-miljö som vi ska ansvara för. Sedan tar vi hand om driften av dessa till en fast månadskostnad. Om något slutar fungera så åtgärdas detta, snabbt och utan extra kostnad för dig.
Funktion passar dig som äger utrustning och programvaror själv och vill ha fast månadskostnad utan att välja vårt Fullserviceerbjudande.
Proaktiv
I nivån Proaktiv omfattar servicen i det fasta åtagandet ett antal viktiga åtgärder för förebyggande underhåll av IT-miljön. Övervakning ingår som med nivån Reaktiv men med fler mätpunkter för ännu bättre kontroll på hälsostatus. Antivirus samt uppdateringar från Microsoft och andra viktiga programvaror installeras på både servrar och klienter för att hålla funktion och säkerhet på en hög nivå. Vissa andra underhållsrutiner, till exempel för att hindra att hårddiskarna blir fulla, ingår också i Proaktiv
Reaktiv
Reaktiv innebär att vi övervakar din IT-miljö, alla servrar, datorer, skrivare och nätverksenheter – dygnet runt, året om. Ett antal olika mätpunkter övervakas för att upptäcka allvarliga fel. Dessa rapporteras till en kontrollpanel som övervakas av teknikerna. När ett fel inträffar åtgärdas detta enligt den servicenivå som överenskommits.